The only way out is through.

Det är f*n dags att ta tag i saker. Jag är expert på att skjuta upp saker men det äter upp en i längden. Men det är så bekvämt att chilla lite i skolan, matten kan jag göra sen. Men det är så fel, det märks i lngden. Man måste tänka längre fram också, vem kommer vilja jobba med nån som bara skjuter upp saker? Ingen skulle jag tro. "Men jag kommer ju inte göra det när jag är vuxen jue" nähä, time to gro w up och bli vuxen då. Jag tänker verkligen ta tag i mitt liv. Jag har sagt det till mig själv så många gånger men fallit tillbaka i mönstret igen. Den här gången ska jag ta det steget längre, och ni får vara med på den resan!
 
Redan ikväll börjar jag. NU på en gång. Ska ta fram och ha allt klart så det bara är att klä på sig och gå till skolan i princip. Sen i skolan ska jag se till att vara på alerten! En termomugg Chailatte på tåget, ja tack'! I skolan blir det stenhårt plugg, inga latfasoner här inte! NOuppgifterna ska lämnas in, engelskan ska bli klar och matten ska plockas fram ur sitt dammiga hörn. 
 
Stallet ska också ändras. Jag ska bli effektivare och ALLTID våga ta fighten. Han ska inte få bestämma längre, det är på tiden att jag tuffar till mig. Jag måste även se till att planera min tid, både i och utanför stallet. Redan kvällen innan eller på morgonen ska jag veta hur och när jag tar mig till och från stallet. Planera vad jag ska göra när jag komme hem och hur tiden ska fördelas. Middag, lite skolarbete (om det behövs), tidsinställa blogginlägg, packa iordning till dagen innan, se ett avsnitt desperate, planera morgondagen sen sängen. Plain and simple, som Nellie Berntsson skulle säga. 
 
För det finns bara ett sätt att nå dit man vill, och det är att KÖRA. NU! Inga genvägar, det finns inte på världskartan. Jag ska dit jag vill och det genom att förtjäna det via hårt arbete. 
 

Vad andra tyckte om inlägget

Kommenteraa!

Vad heter du?
Vill du bli ihågkommen?

E-postadress: (Bara jag som ser)

Skriv din bloggadress så jag kan checka din blogg:

Det ville ha sagt:

Trackback


RSS 2.0