Saker du gör vardagligen (i stallet och till vardags)

En vanlig dag för mig ser ut ungefär såhär:
 
Klockan ringer 06.00 på morgonen. Då tar jag fram min älskade iPhone och håller på med den i en stund för att vakna. Sen går jag upp ur sängen och in i badrummet för att fixa hår och smink. 10 min senare klär jag på mig och har sen ca en halvtimme på mig att äta frukost och ta fram allt jag behöver under dagen. Halv åtta går jag till bussen och åker till kungsängen stn. Därifrån tar jag tåg till Spånga. Mitt resesällskap är en termomugg med Chai i nån form haha!
I skolan har jag BG på morgonen med min klass, dvs man planerar sin dag och får info av sin handledare. Efter det går jag och Lisa ner i Cafet och dricker Smakis. Sen upp och plugga och kanske gå på nåt KP (typ som lektion) tills det är lunch 10.45. Pluggandet fortsätter ända tills eftermiddags BGn vid 13.45 och så får vi gå hem vid 14.00. Då traskar vi på till Spånga stn och därifrån går Lisa hem och jag tar 10-över-tåget hem till Kungsängen. Åker hem en halvtimme innan det bär av mot stallet. Buss till Kungsängen stn - tåg till Bro stn - buss till Säbyholm - gå en herrans massa kilometer - stallet. Haha det tar sin lilla tid ja! Bussen hemifrån går halv fyra och då är jag framme vid halv fem.
 
I stallet byter jag om och väntar på Tilde. Jag mockar och fixar vatten medans vi funderar på vad vi ska göra när vi rider. Sen går vi ner och plockar in Jack och hästen Tilde ska rida. In och borsta och sadla sen ut igen och hoppa upp och rida. Vi brukar rida i ca en timme. När vi är klara tar vi in hästarna och borstar av och på med gossetäcke och in i boxen. Därefter byter jag om och så kommer nån och hämtar hem mig haha! 
Hemma är jag vid klockan 19-20 och då äts det middag. Därefter det plugg som behöver göras sen ett avsnitt Desperate och lite bloggning om jag hinner. Efter det ut en promis med hunden sen av med sminket, in i duschen, borsta tänder, ta fram kläder till imorn oh sen är klockan oftast 22.30 ungefär och då försöker jag gå och lägga mig. Somnar gör jag när jag är klar med telefonen vid 23 nånting. 
 

Vad andra tyckte om inlägget

Kommenteraa!

Vad heter du?
Vill du bli ihågkommen?

E-postadress: (Bara jag som ser)

Skriv din bloggadress så jag kan checka din blogg:

Det ville ha sagt:

Trackback


RSS 2.0