Nea och Sannie <3

Det hade inte kunnat bli bättre. Jag e så himla glad att det blev just Nea som blev medryttare på Sannie. Och det betyder väldigt mycket att jag fick vara med och komma med förslag och att det blev den ryttare jag pekade på. Såklart är jag lite avis på Nea, jag hade ju hellre velat att det var jag själv som satt där uppe. Men samtidigt så hade det inte varit rätt mot Sannie. Inte längre. För det är bara att inse, våran tid är liksom slut. Jag har blivit för lång. Hatar när andra måste göra det övertydligt, för jag vet så väl hur det ligger till.
Nu flöt jag iväg lite så för att återgå till själva inlägget, hade jag sett nån annan på Sannie hade det känts så fel. Men jag vet att Nea kan kan se Sannie för den hon är. Det fina som finns där under ytan.

Jag tror stenhårt på att Nea och Sannie hade kunnat bli nåt stort och hoppat dom höga klasserna om Sannie hade varit Neas ponny (vilket jag önskar av hela mitt hjärta att hon blir, även fast jag vet att det inte är aktuellt) så dom hade kunnat satsa lite. För Sannie hoppar som en Gud med en ryttare hon litar på. Men gör hon inte det så vill hon inte. Hon måste känna sig säker till 1000 om hon ska hoppa. Finns det minsta risk att hon råkar få ett ryck i munnen eller en duns i ryggen så stannar hon. Eller om ryttaren är nervös och lägger över allt jobb på Sannie. Det finns väl trots allt nån anledning till att hon bara stannat med mig en gång på 2 år.
Jag vet att Nea kommer få ett starkt band med Sannie om hon bara lägger ner tid på det. Jag vet också att om Nea hade haft mer frihet med Sannie hade dom LÄTT flugit över stora hinder som ligger över den magiska metern. Nea är absolut tillräckligt duktig och om Sannie får rätt förutsättningar har hon grym teknik och kapacitet.

Det jag vill ha sagt är att jag tror hårt på detta ekipage och kommer alltid heja på dom, även om dom bara får hoppa runt små LD banor så vet jag att dom kommer göra det med bravur!
Mina fina flickor helt enkelt <3


Vad andra tyckte om inlägget
Postat av: Nea

Tack!

2012-09-25 @ 19:35:07
URL: http://mfkl.blogg.se

Kommenteraa!

Vad heter du?
Vill du bli ihågkommen?

E-postadress: (Bara jag som ser)

Skriv din bloggadress så jag kan checka din blogg:

Det ville ha sagt:

Trackback


RSS 2.0