Jump Club

Varit ned Tilde på Jump Club idag. Hennes första Regional! Hon hade med Tyson precis som förra helgen. Nolla LC och eftersom det var Clear Round så fick dem en stor vit JC rosett! Sen taggade dem om till deras LBdebut. Det gick finfint med ett litet pet bara. Så det vart en lyckad dag med andra ord!

Sen fick vi tydligt se baksidan med hoppning..
Precis innan vi skulle åka hem hände en riktigt hemsk sak. Vi stod brevid banan och spanade på märkesgrejer i stoppen när vi hör hur det klonkar rejält i bommarna. Jag vänder mig såklart om och får se hur hästen på banan hoppat av förtidigt och kraschlandar i oxen dem hoppade. Tjejen flyger av och hamnar framför hästen som snubblar och liksom voltat över henne. Hon försöker resa sig upp utan framgång och folk rusar in på banan för att kolla hur det gått. Det visar sig att tjejen blöder ur munnen och man kommer fram till att det finns risk för att det har blivit inre skador och blödningar. Ambulans tillkallas snabbt och efter ett tag åker dem in till sjukan. Usch, riktigt läskigt och jag hoppas verkligen att det gick bra med både tjejen och hästen!


Vad andra tyckte om inlägget

Kommenteraa!

Vad heter du?
Vill du bli ihågkommen?

E-postadress: (Bara jag som ser)

Skriv din bloggadress så jag kan checka din blogg:

Det ville ha sagt:

Trackback


RSS 2.0