Jack 23 September

Vi började med att rida ut en liten runda. Ååh vad duktig han var! Riktigt fram för skänkeln och lyssnade fint på minsta hjälp. Han var glad och framåt hela tiden. Hade inga höga förväntningar eftersom jag red ensam men han var ännu snällare ensam än med sällskap. Ska definitivt börja rida ut mer och när jag ska rida dressyr så blir det till att hitta massa olika ställen ute så han får variation.

Men i alla fall så blev det dressyr på banan idag. Han var varken seg eller pigg riktigt, mer åt det motvilliga hållet. Det kändes hela tiden som att han gjorde tvärtemot vad jag sa. Eller i galoppen i alla fall. Jobbade lite på volt med två bommar för att checka av galoppen. Tanken var att vi hela tiden skulle komma rätt på bommarna med lite tryck i galoppen utan att det blev travinslag. Det funkade väldigt bra mot slutet så där e jag nöjd. I traven fick vi bråka en stund innan han mjuknade och jobbade rätt. Hade inte nån super bjudning direkt men är trots allt nöjd med resten och jag kom fram till lite olika saker som blir fel och nu bet jag i vilken ände jag ska börja i känns det som.

Blev dessvärre inga bilder eftersom jag var ensam i stallet haha. Men jag bjuder på en gammal i alla fall.


Vad andra tyckte om inlägget

Kommenteraa!

Vad heter du?
Vill du bli ihågkommen?

E-postadress: (Bara jag som ser)

Skriv din bloggadress så jag kan checka din blogg:

Det ville ha sagt:

Trackback


RSS 2.0