E så himla nöjd med dagens pass!

Började med att rida en runda som kallas skarpskär eller långa rundan. Den tar ca 30 min om man bara skrittar men jag red alla gångarter så det blev bra uppvärmning. Tilde hade ridit klart sina hästar så hon fick cykla med haha! Red på banan sen. Det gick himla bra! Fick lite tryck i han stundtals också. Tänkte på tipsen jag fick av Tildes mamma igår och det hjälpte verkligen!

I alla fall så hoppade vi lite idag. Började med att rulla över ett lågt räcke bara för att känna att jag fick till en bra galopp. Det funkade jättebra så jag började hoppa en liten oxer medan Tilde fick bygga ett till räcke. Vi satte ihop det till en bana sen. Väldigt enkel men mest för att få en bra känsla (och för att ingen orkade bygga något annat hahaha). Hoppade ner på C volten och började med ett räcke som stod på "långsidan"sen snett igenom (fast i volten ) över en oxer och sen ett räcke på andra "långsidan". Efter det så var det första hindret igen :) avslutade med hindrena på 85 och det är ju LD+5 så snart kan vi debutera lokalt! 

Har bara två bilder, men ni får fler snart ;)


Vad andra tyckte om inlägget
Postat av: Ebba

Åh vad roligt så härlig känsla när man gjort ett riktigt bra ridpass:)

2012-10-01 @ 11:21:54
URL: http://e-b-b-a.blogspot.se/

Kommenteraa!

Vad heter du?
Vill du bli ihågkommen?

E-postadress: (Bara jag som ser)

Skriv din bloggadress så jag kan checka din blogg:

Det ville ha sagt:

Trackback


RSS 2.0