Dagens ridpass, 25/9

När jag kom till stallet hade Tilde redan ridit alla sina andra ponnysar. Men jag ville himla gärna rida ut så hon fick ta på hjälmen och hoppa upp på cykeln istället! Körde på värsta grymma outfiten; mina röda Whitaker, röda lindor, svart schabrak med röd passpoal, svart tjocktröja och svart aachenträns med en rad bling.

Själva ridningen gick väldigt bra faktiskt! Han lyssnade väldigt fint på mig, hade koll på både gas och broms. Han är verkligen helt lagom när man är "ensam" ute (utan nån annan häst). Annars brukar framåtdrivande funka väldigt bra med en häst framför och förhållningarna är kanske inte de lättaste. Men idag kunde jag trycka på honom, speciellt i galop, och bara sänka handen och krama så fick jag ett mjukt stopp på en gång, riktigt kul! Fokuserade detta pass på övergångar och avsaktningarna satt som en smäck medans igångsättningar är något vi har att jobba på eftersom jag vill få en kvickare reaktion som svar. Men jag är riktigt nöjd med både ponnyn, passet och såklart outfiten!


Vad andra tyckte om inlägget

Kommenteraa!

Vad heter du?
Vill du bli ihågkommen?

E-postadress: (Bara jag som ser)

Skriv din bloggadress så jag kan checka din blogg:

Det ville ha sagt:

Trackback


RSS 2.0