Jack 12-10-02 och 12-10-04

glömde skriva om mitt "lyckade" pass i tisdags så det kommer här det med!
 
Tisdags: Red ut ensam vilket inte är det smartaste med en häst som vill ha sällskap. I alla fall så kom vi väl ettpar hunda meter från stallet innan han tvärstannade och vägrade gå ett steg till. Vanligtvis räcker en tillrättasägelse med spöt så ger han sig, men då var han väl extra dryg eller nåt så han bockar, sparkar och vänder på bakbena allt på samma gång. Jag var "smart" nog att ta dressyrtränset vilket betydde ingen förbygel att ta tag i. Så där satt jag på backen med eld i blicken och hästen stod brevid och såg oskyldig ut.. Sen vägrade han låta mig sitta upp utan kickade och skuttade runt (jäkla häst asså). Svalde stoltheten och gick tillbaka till stallet. Sen kom Tilde och hjälpte mig på banan. Han stretade rätt myycket men jag tror att det har med det tvådelade bettet att göra. I vilket fall blev han avslappnad på slutet men formen var inte den jag brukar få. Men under omständigheterna så gick det rätt bra ;)
 
Idag (Torsdag): Red ut tillsammans med Tilde den här gången. Gick jättebra!  Han var pigg och framåt även om vi mest skrittade. Testade det tredelade fast på aachentränset idag och han känns mycket lättare så det blir nog att fortsätta köra på det. Vi red först en kort runda förbi Stora (grannstallet) och sen tyckte Tilde att vi skulle hem. Anledningen är att det finns vildsvin i skogen och hon villa inte gärna möta dem. Inte jag heller men jag tyckte nog allt att vi kunda rida i skogen en sväng och efter lite tjat så gick det haha! Hästen var duktig och fin så jag är nöjd och som plus i kanten såg vi inga vildsvin, bara  rådjur! ;)
Hur söt får man blii?
 
 

Vad andra tyckte om inlägget

Kommenteraa!

Vad heter du?
Vill du bli ihågkommen?

E-postadress: (Bara jag som ser)

Skriv din bloggadress så jag kan checka din blogg:

Det ville ha sagt:

Trackback


RSS 2.0