Budget vs Lyx

De lyxiga märkesgrejerna som allt som oftast görs i samma fabriker som budgetprylarna kostar skjortan bara för att det sitter en liten autograf på och oftast är det bara ungarna med rika föräldrar som hoppar i ett par KLbyxor på tävlingsmorgonen. Men om man då har föräldrar med en mindre plånbok, massa syskon som också vill ha saker till sina sporter eller rent av måste belata allt själv? Ja  då är Hööks och reor ens bästa vän kan jag säga. Jag vill också  poängtera att jag abslout inte tycker att det är fel med märkesgrejer (annars skulle jag inte ha ett par JWbrallor i garderoben och Scapaschabrak högst på önskelistan) men det hela börjar spåra ut lite.. 
 
Vi jämför lite så syns det tydligare
 
Mössa:
Kingsland 699:-                                           Hööks JH  129:-
 
Kavaj:
Spooks 2950:-                                  Hööks CRW exclusive 599:-
Chaps
Dyon 1750:-                                     Hööks 495:-
Schabrak
Schockemöhle 499:-                                       Showmaster 299:-
Stigbyglar
Jin 1799:-                                               Hööks 479:-
 
Och detta är bara några få exempel.. Självklart är lyx en aning snyggare, men inte flera tusenlappar..
 
 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Vad andra tyckte om inlägget

Kommenteraa!

Vad heter du?
Vill du bli ihågkommen?

E-postadress: (Bara jag som ser)

Skriv din bloggadress så jag kan checka din blogg:

Det ville ha sagt:

Trackback


RSS 2.0