Önskeinlägg 1.

Den första kommentaren var från en anonym som skrev: Vill du ha en egen häst? Tror du att du kommer få det i framtiden? Hur ska den vara? Beskriv allt! och hur stallet ska vara osv osv. ! :D
 
Ja, självklart vill jag ha en egen häst. Det är min dröm kan man säga. Men jag kommer aldrig FÅ en häst. Jag kommer få köpa den själv när jag har fyllt 18 (bara 4 år kvar!). Vet intte riktigt vad jag kommer vilja ha för häst då, men OM jag skulle köpa häst nu (vilket jag INTE ska göra) skulle jag ha köpt en stor D-ponny. Det skulle varit en allroundponny eftersom jag inte kan bestämma mig för om jag tycker mest om dressyr eller hoppning.
 
Den skulle nog ha varit lagom ung. Tillräckligt gammal för att vara rutinerad och ha tävlat tidigare, men inte FÖR gammal. Nånstans mellan 10-15 hade nog varit lagom.  Vallack eller sto hade inte spelat nån roll, sålänge det inte e en hingst ;)
 
Den skulle ha varit pigg och framåt, men lydig. Ber jag den att sakta av så skulle den ha gjort det. Mjuk och känslig helt enkelt. 
 
I stallet skulle den ha varit snäll och gosig, men ändå liiite utmaning. Som Sannie. Men ändå lätt i hanteringen.
 
Själva stallet skulle vara stort och luftigt med en fin box med spån i. Ett ridhus, minst en utebana, hindermaterial, trevligt folk, fina ridvägar, spolspilta, fina hagar osv. :)
 

Vad andra tyckte om inlägget

Kommenteraa!

Vad heter du?
Vill du bli ihågkommen?

E-postadress: (Bara jag som ser)

Skriv din bloggadress så jag kan checka din blogg:

Det ville ha sagt:

Trackback


RSS 2.0