Hopptjejer vs dressyrtanter?

Har funderat lite på en sak.. Myten om den typiska dressyrtanten/hopptjejen.
Antar att dom flesta stall delas upp så. Men är det verkligen så? Måste man verkligen välja om man e dressyr-  eller hoppryttare? Alltid när man pratar med hästfolk ska det frågas "Dressyr eller hoppning?" men om man inte vet såå..
Den typiska dressyrtanten:
Tränar dressyr på sin fina dressyrhäst. Är snorkig och tror att hon äger världen. Ser ner på andra, speciellt hoppryttare. Tror alltid att hon vet bäst och lägger gärna in en syrlig kommentar här och där, om inte annat en nedlåtande blick. Tycker att hoppning är urlöjligt.
ALLA har råkat ut för henne. Men betyder det att alla som rider dressyr är så?
(Jag och Sannie på våran första/sista tävling
Den typiska hopptjejen:
Tävlar hoppning på sin sportiga hopponny. Allt som oftast en väldigt het ponny hon inte alltid har kontroll över. Hon blir irriterad på att andra ska lägga sig i. Tycker om att köpa märkesgrejer och tycker att dressyr är helt överskattat.
Även henne har alla träffat på.
(ingen bild här eftersom blogg.se bara krånglar.. )
Men hur är det med oss mitt emellan då? När dessa två ryker ihop? Jaaduu.. Inte rolig ;)
Kände att jag behövde skriva detta eftersom jag har funderat på det en längre tid.. Tänker på stäket när jag skrev ;) Men vad säger ni?
/Emma<3

Vad andra tyckte om inlägget

Kommenteraa!

Vad heter du?
Vill du bli ihågkommen?

E-postadress: (Bara jag som ser)

Skriv din bloggadress så jag kan checka din blogg:

Det ville ha sagt:

Trackback


RSS 2.0