Deepshit..

Har fått massa frågor om jag ska börja på ridskolan igen eller om jag ska skaffa ny medryttarhäst osv. Jag har sagt medryttarhäst. Utan minsta tvekan. Då börjar folk undra varför? 

Jag tänker skriva ett helt ärligt svar här, men det blir svårt eftersom massa folk från ridskolan läser min blogg. m,en jag ska försöka svara så ärligt det går utan att det blir.. fel.. Så meningen är INTE att nån ska ta illa upp, utan bara att få fram varför jag inte är kvar. Svaret e simpelt, jag får inte ut  något av det.

Jag tycker att ridskolan är jättebra om  man ska LÄRA sig rida. Jag  lärde mig jättemycket när jag var liten. Att alla grunder i ridningen (och självklart hur man behandlar hästen) sitter som en smäck i huvudet har jagridskolan att tacka för. Jag tror att det är den största skillnaden mellan privatryttare och ridskoleryttare i hantering/ridning är att ridskoleryttare har mer välsittande grunder. Det beror antagligen på att ridskoleryttare nöter samma saker om igen.

I alla fall så är det jättebra att man får lära sig saker så noga på ridskolan, cred för det! Men anledningen till att jag väljer att inte vara kvar är för att JAG tycker att man måste experimentera själv lite också. Men nu ska vi vara väääldigt noga med att det e MIN åsikt, det betyder inte att det är rätt. För man kommer till en viss punkt på ridskolan där det tar stopp. Då är det antinge fortsätta i den här gruppen och nöta hörnpass och halvhalter, eller börja i dom SVINDYRA specialgrupperna där tanken är att man ska få lära sig ännu mer svårare saker. Anledningen till att det är så dyrt är att man måste rida i  två grupper, Special PLUS en vanlig eller båda special. Men man förstår ju varför så..

Vill man tävla MÅSTE man rida i specialgrupperna. Spelar ingen roll hur duktig du är, rider du bara i en vanlig grupp får du INTE tävla lokalt. Förut var det jättejobbigt, men nu är det ingen som får åka ut och tävla. Detta kan också vara förståeligt på sätt och vis men nu ska ni få höra på fräckt! Jo ridskolan hhade ju en Grönt Kort-kurs i vintras som jag gick eftersom jag vill ha medryttarhästar att tävla med. Men jag har kompisar som gick den som varken har medryttarhästar ELLER specialgrupper. Nu får dom ju alltså inte tävla, inte äns hemma, trots att dom har Grönt kort. Det hemska va ju att kursen kostade 600 och tog MASSA tid, man kunde typ allt redan.

Jag tror ni ser vad jag vill ha fram, ridskolan är bra tills man måste välja special eller vanlig. Kan man inte välja special känner man att det inte finns nån mening efter ett tag. Då skaffade jag Pajazzo vid sidan av. Sen när det blev dålig stämning på ridskolan skaffade jag Pikkan. Jag känner just nu att jag inte har nån lust att gå tillbaka. anledningen till att jag fortfarande är där så mycket jag hinner (har haft fullt upp sista månaderna i sjuan eftersom jag går i en skola med KRAV) är Sannie och Usek. Men hoppas ni förstår att det här är det som funkar bäst för MIG! Nån annan kanske trivs bättre med lektioner än att varva självständigt med att rida för tränare. 

Ridskolan UBRF är bästa att lära sig rida på, skitbra ridlärare och jättesnälla ponnisar att rida på. Men sen måste man avgöra själv! 

/Emma<3



Vad andra tyckte om inlägget

Kommenteraa!

Vad heter du?
Vill du bli ihågkommen?

E-postadress: (Bara jag som ser)

Skriv din bloggadress så jag kan checka din blogg:

Det ville ha sagt:

Trackback


RSS 2.0