Vem är jag?

Det är väldigt många som vill veta hur jag är som person, alltså vad jag själv tycker, så jag gör ett försök och skriver ett inlägg om mig.. 

 
Vem är jag?
En tjej med starka åsikter och höga ambitioner. Jag är stark så länge jag vet att mina bästa vänner har min rygg. Jag är inte världens smartaste men jag har förståelse för andra saker, till exempel hästar. Jag är dock som smartast när jag skriver för då hinner jag tänka efter mer. När jag pratar säger jag oftast saker som jag sen ångrar. Jag har fått inse att det är bättre att knipa käft än att såra folk, jag tjänar inget på att göra andra ledsen.

 
Jag satsar högre än nån nånsin tror att jag kommer klara men det spelar ingen roll så länge jag tror på mig själv och vet att jag har nåt att falla tillbaka på. Men jag vet också att ibland måste jag ta ett steg bort från det trygga för att kunna satsa fullt ut. 

 
Min högsta dröm är att nå alla mina mål på alla plan. Jag kämpar stenhårt för att få en bra framtid men vill samtidigt ha jäävligt kul. Det är nog därför hästsporten passar mig så bra. Jag får kämpa hårt med det jag älskar och skapar mig långsamt en framtid som definitiv kommer innehålla dessa fantastiska djur. 
 
Jag inspireras av och ser upp till andra människor men jag vill samtidigt inte kopiera nån så jag tar en nypa av varje. Det är så man blir egen. Och man måste vara självständig och lita på sig själv för att komma nån vart. Det har jag fått lära mig den hårda vägen men det är jag i nuläget tacksam för. Jag har fått lära mig att uppskatta det jag själv har kämpat för, aldrig fått allt serverat på ett fat liksom. 
Jag är däremot jävligt bortskämd på andra sätt om man ska tro på mina föräldrar. Men jag har alltid fått kämpa själv för att klara min mål, ser inte poängen i att få allt man vill ha utan att jobba för det!


Vad andra tyckte om inlägget
Postat av: Liiisa

Har du ingen kompis som kan gästblogga och skriva OM DIG? Det om nåt hade vart spännande!

2012-08-09 @ 22:20:23
Postat av: Melina

Skitbra skrivet! Kan du inte flörta med nån kompis och se om den kan skriva ett inlägg om dig? ;)

2012-08-09 @ 22:21:08
Postat av: Minna

Du verkar vara väldigt medveten om dig själv. Har du ingen kompis/förälder som kan blogga om dig? :p

2012-08-09 @ 22:22:16
Postat av: Penny :)

Sant! Du skriver väldigt bra, har du ingen kompis som skriver lika bra som kan skriva ett par rader om dig? ;)

2012-08-09 @ 22:23:29
Postat av: Anonym

Kan inte nån kompis skriva om dig också? :D

2012-08-09 @ 22:23:54
Postat av:

Kan inte nån nära vän som skriver lika bra som du gästblogga om dig?'

2012-08-09 @ 22:24:43
Postat av: M A T I L D A'

Är det bara jag som tror att kommentarerna innan mig här är samma person? ;)

2012-08-10 @ 12:34:54
URL: http://matildajjansson.webblogg.se
Postat av: M A T I L D A'

Är det bara jag som tror att kommentarerna innan mig här är samma person? ;)

Svar: Jajemän! Bara du! Alla andra har förnuft nog att inse att jag varken har tid eller ork att kommentera min egen blogg? Seriöst!
Emma Sandström

2012-08-10 @ 12:34:55
URL: http://matildajjansson.webblogg.se
Postat av: Anonym

hahahahah de är ju samma person som kommenterat direkt efter det ser man ju på tiden. kanske till och med är du emma? :)

Svar: Hahah seriöst löjlig du e! om du påstår att jag ens skulle ha TID att göra det skulle va lögn. Dessutom, sluta kommentera anonymt i sånahär lägen. Så jävla fegt!
Emma Sandström

2012-08-10 @ 19:01:33
Postat av: M A T I L D A'

Jag menade inte att det var du som hade kommenterat dem, jag trodde bara att det var samma person om man tänker på tiderna på kommentarerna och alla var "anonyma" fast vi som kommenterar ser ju inte ip-numret så det var bara vad jag trodde :)!

2012-08-23 @ 14:49:01
URL: http://matildajjansson.webblogg.se

Kommenteraa!

Vad heter du?
Vill du bli ihågkommen?

E-postadress: (Bara jag som ser)

Skriv din bloggadress så jag kan checka din blogg:

Det ville ha sagt:

Trackback


RSS 2.0