Mys i skogen idag :D

Vi hittade lite snygga saker i sadelkammaren som ponni fick. Bl.a. en förbygel med martingal, ett svängt psnnband med en rad bling, ett grönt myspys nosludd, apsköna gummityglar och lite sånt. Han blev skitgullig <3
-
Själva ridningen gick bra. Försökte få fram han i skritten och få en snabb reaktion, något vi definitiv måste jobba vidare på. I alla fall så gjorde jag lite som Cajsa på Roo lärde oss: skänkla en gång, är reaktionen inte den du vill ha eller inte på en gång så PÅ med spöt. Inte brutalt, men markera. Använd det precis som du brukar men mer direkt. Så jag gjorde så genom hela turen och mot slutet kändes han lydigare och mer framåt. Han tog stöd på bettet i galoppen och bjöd för skänkeln.
-
Sen ville han va lite fin eller nåt sånt för helt utan krav från min sida (mer än att han skulle fram när JAG ville) började han söka sig lite ner i både skritt och trav. Jag höll bara vanligt ytterstöd och *poff* klev han på lite i bak och jobbade på lite. Najs känsla så är lite taggad till dressyr imorn! Blir nog att jag börjar jobba med en lös snodd och sen försöker göra samma sak utan.
-
Haha och det va fett läskigt sen när vi red btw. Det hördes skott lite överallt kändes det som, det är ju vildsvinssäsong. Men iaf så när vi va typ en km hemifrån såg vi en gubbe med gevär. Sjukt obehagligt måste jag säga!
-
Fina Jackis i ny outfit. Hittade mörkgröna lindor igår så det blir asum!


Vad andra tyckte om inlägget
Postat av: Sara Åkerlund

kul när man hittar saker :)kul att det gick bra i slutet men läskigt med gubben med gevär :/

2012-08-21 @ 22:29:31
URL: http://stickorstay.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Kan du inte försöka lägga ut lite fler bilder på er när ni rider? Gärna dressyr men även hoppning:)

Svar: absolut! Tänkte fota lite när jag dressyrar imorn!
Emma Sandström

2012-08-21 @ 22:53:49

Kommenteraa!

Vad heter du?
Vill du bli ihågkommen?

E-postadress: (Bara jag som ser)

Skriv din bloggadress så jag kan checka din blogg:

Det ville ha sagt:

Trackback


RSS 2.0