"Första gången jag red Pikkan"

Kan börja med att varna för långt inlägg. Tänker dock inte dra hela våran story nu utan bara första intrycket och känslan när jag satt på hans rygg första gången.

Jag hade börjat leta efter en till medryttarhäst eftersom jag ville rida lite extra. Sluta på ridskolan men ändå få rida mer. Jag hade ju redan Pajazzo men ändå. Ville ha en att tävla och träna med. I alla fall så kände Kickan en tjej som hade en jättegullig ponny som behövde medryttare som gärna ville tävla då tjejen (fodervärden) var 21 och såklart inte kunde tävla ponny.

Jag tog kontakt med tjejen och en provridning bokades in. Hon ställde in eftersom hon var sjuk. Jag blev jättebesviken men nästa vecka bar det av mot Ensta och provridning. Jag mötte tjejen på stallplanen och vi gick för att hämta Pikkan. Hon berättade lite om honom och hur han hade kommit till henne och så. Jag kommer speciellt ihåg att hon sa att han inte hade blivit så väl omhändertagen hos sin förra fodervärd.. Slagen bland annat.

Vi kom till hagen och shiiiit söt han var! Tog in honom i gången och började borsta. Tjejen gick iväg till en stallkompis ett par boxar bort och Pikkisen blev jättemammig! Han gnäggade och försökte vända sig. Gulle! Sadlade och tog ut honom på banan.

Han var sjukt fin att rida! Väldigt fram och springig. Tjejen sa att han var väldigt dragig men det märkte jag aldrig av. Inte senare heller. Men i alla fall så kändes han jättefin. Lätt i handen och fram för skänkeln. Han var väldigt villig att arbeta och ta stöd på bettet och komma ner i form. Jättekul! Han var väldigt tittig och det blåste rätt mycket så det blev lite hopp åt sidan och han stack en bit nån gång ibland haha!

Fick testa hoppa några språng på ett 50 hinder. Han blev sjukt pigg men fortfarande inte stark. Han spetsade öronen mot hindret och hoppade hööögt över kändes det som. Fick mycket beröm av tjejen och stallkompisen. Sjukt kul! Beröm på provridningar är fett najs!

Gick ut på slåttern sen för att känna lite på honom ute också. Hade blivit förvarnad att han bockade massor och så men han gjorde nåt glädjeskutt bara. Det var ända gången nånsin han gjorde det med mig. Men han tyckte det var skitkul ute och jag med! Pigg och glad och allmänt rolig att rida.

Bestämde mig på en gång att det här var nåt för mig! Bara hem och prata med mamma och pappa och där blev det ju ett ja. Sen allt strul efter det är en helt annan story som vi kanske kan ta en annan gång om ni vill!


Vad andra tyckte om inlägget

Kommenteraa!

Vad heter du?
Vill du bli ihågkommen?

E-postadress: (Bara jag som ser)

Skriv din bloggadress så jag kan checka din blogg:

Det ville ha sagt:

Trackback


RSS 2.0