dagens pass!

Gick sjukt bra! Red ut med Klara, Tilde och Denise. Vi red lite på dressyråkern och sen i skogen. Det började likadant som igår, på samma stäle som igår! Han vägrade ta skänkeln och kickade när jag la på spöet. Han testade helt enkelt. Efter mycket tjafsande vann jag och han blev lite fram. Efter traven bjöd han lite också. Det var otroligt skönt att verkligen känna frastegen vi gjort. Förut fick jag skänkla mig blå typ men nu svarade han oftast första gången och annars la jag till spöt DIREKT. 
 
Efter en stund erbjöd jag honom att ta stöd på bettet eftersom jag hade bjudningen och ha svarade villigt på mina hjälper. Jag blev riktigt glad eftersom att för knappt en månad sen var det inte tal om nån form utan att ha snodd på. Så det va sjukt kul att känna att han kortade sig ch trampade under sig och så. Han kändes himla fin!
 
Har fattat mer hur jag ska rida honom nu. Det krävs att man vågar va bestämd och ta lite i han. Sen kan man vara hur mjuk som helst. Men det känns så skönt att jag vet hur jag ska göra! Ska testa om allt sitter kvar imorn när jag dressyrar på banan. Förhoppningsvis blire bilder! 
 
Körde pår rosa outfit idag. Han bev skiiitgullig i rosa schabrak! Bild på det kommer strax ;)
 

Vad andra tyckte om inlägget

Kommenteraa!

Vad heter du?
Vill du bli ihågkommen?

E-postadress: (Bara jag som ser)

Skriv din bloggadress så jag kan checka din blogg:

Det ville ha sagt:

Trackback


RSS 2.0