Svar del 1 :)

Favoriter: 
Färg på häst? svag för fuxar och svarta, speciellt en viss liten svart.. <3
Ras? ingen speciell, men shettis/welsh verkar ju vara en lyckad korsning ;)
Kategori? B, finns inget bättre än B-ponnysar!
Gren? (asså hoppning, dressyr osv) har aldrig kunnat svara på den frågan och kan fortfarande inte.. 
Mat att ha med i stallet? cup nuddles (stav?)
 
 
 
Vad är det bästa med Sannie och Jack? Sannie är väl att hon är så jävla envis men när hon inser att hon kan låta en komma henne nära är hon hur underbar som helst! Jack är väl att han ger mig en jävla utmaning VARJE gång jag sitter på han ;)
 
Det roligaste med ridningen? euhm.. När det  går bra. När allt stämmer mellan ryttare och häst båda på marken och i sadeln ;)
 
Vad ska du göra i sommar? jaduu, va i stallet och med kompisar! Men det som e inplanerat e väl v 28 drar vi till Hedemora (mammas familj), v 29 e det ridläger med Jack hemma på Lilla Ekeby och sen 33 blire hoppläger på Roo med ett gäng kompisar. Kuligt värre ;)
1. Vad har du för mål till efter sommarn med Jack? (hoppas du fatta;) Att ha en hyfsat pigg och alert ponny även hemma i padocken och vara klara för att åka ut och tävla lite smått ;)
 
2. Vad har du för mål med ridningen långsiktigt (2 år typ) ? Att ha en fin medryttarponny som jag får tävla mycket med. och såklart att bli bättre på att tex känna av hästen osv.
 
3. Rider du/sköter du sannie någonting nuförtiden? Asså det e rätt srtessigt nu men jag FÖRSÖKER hinna sköta henne, men det  ju inte riktigt som det va förut. Rider henne gör jag inte. Det e ingen som har sagt liksom "nu får du inte rida henne mer", men att jag inte har ridit henne sen april säger väl sitt om saken. Jag tar det som att dom inte vill ha kvar mig längre helt enkelt.
 
4. Ska sannie vara kvar hos klara eller ska hon säljas? Jag e den som ALLTID får veta saker SIST om henne, men såvitt jag vet ska väl Fanny ta över henne men det verkar som att Fanny inte vill.. Vilket e jääävligt synd för Sannie e precis vad Fanny behöver. Tvivlar inte en sekund på att Sannie lätt hade gått LA båda grenar med henne på ryggen. Och ingen känner Sannie som jag gör. Även fast folk tror att dom gör det ;)  
 
5. Kan du inte bli medryttare på klaras nya ponny? :D  Just nu verkar det inte så aktuellt, men vill dom så provider jag gärna ;) 
 
6. This or that;
Häst/Ponny
NellieBerntsson/JakobLing-Vannerus (luuuuv NellieB)
Hoppa högt och inte ha "känslan"/hoppa lågt med "känslan"
Tävla/Träna
A/B/C/D-ponny
Köpa en äldre lugn lite lat häst/Köpa en ung alert ponny med temperament
 
 

Vad andra tyckte om inlägget
Postat av: Alice

Haha e det mitt schabrak du hoppar med på bilden?;)

2012-07-03 @ 11:05:50

Kommenteraa!

Vad heter du?
Vill du bli ihågkommen?

E-postadress: (Bara jag som ser)

Skriv din bloggadress så jag kan checka din blogg:

Det ville ha sagt:

Trackback


RSS 2.0